24
jul
2015

Conversie optimalisatie

Elke website heeft een doel. Wat dat doel ook is, u wilt met uw website bepaalde acties uitlokken om dit doel te kunnen bereiken. Bestellingen plaatsen, offertes aanvragen of contact met u opnemen, dát zijn conversie optimalisatie doelen. En die wilt u optimaal benutten.

Conversie optimalisatie

Op weg naar een zeer effectieve website

Iedere succesvolle website moet eerst gevonden worden door zoekmachines. Dat is zoekmachine optimalisatie. Maar om deze bezoekers ook op uw website te houden en laten converteren is nog iets meer nodig. Effectief webdesign in combinatie met overtuigende teksten zorgen voor conversie optimalisatie. Uit onderzoek van econsultancy.com blijkt dat voor elke 92 euro die wordt besteed aan het verkrijgen van verkeer, er maar 1 euro wordt uitgegeven aan conversie optimalisatie. Terwijl daar juist de winst wordt behaald!

Effectief webdesign

Duidelijk, snel en overzichtelijk

Duidelijke structuur, snel laden van pagina’s en een eenvoudig uitcheck proces. Effectief webdesign houdt in dat bezoekers op een website makkelijk kunnen vinden wat ze zoeken. Gebruiksgemak en functionaliteit van de website zijn hierbij belangrijk. Net zoals de uitstraling van het design. Deze moet professionaliteit uitstralen en vertrouwen geven in uw business. Maar ook de inhoud van uw website moet bezoekers aanzetten tot conversie. Met relevante overtuigende content, altijd up-to-date zijn en duidelijkheid geven. Daarmee zorgt u voor conversie optimalisatie.

Obstakels veroorzaken wegklikkers

KISS: Keep it stupid simple

Internetters zijn ongeduldig. Als iets niet bevalt is het gemakkelijk te switchen naar iets wat wél in de smaak valt. Bezoekers die weg klikken van uw website zonder te converteren zijn natuurlijk gemiste kansen. Er zijn verschillende redenen waarom bezoekers uw website verlaten. Zij kunnen bijvoorbeeld niet direct vinden wat zij zoeken door onduidelijke lay-out of het webdesign dat niet responsive is. Misschien laadt de pagina erg langzaam of staan er gedateerde teksten op. Dit alles staat bezoekers in de weg, en daardoor u ook. Deze obstakels verminderen de kans op conversie doordat bezoekers de pagina verlaten. Met conversie optimalisatie kunt u deze knelpunten opsporen zodat u ze kunt verhelpen.

Slim uitcheck proces bevordert conversie optimalisatie

Vraag alleen gegevens die echt nodig zijn

Accounts aanmaken, registreren en eindeloze formulieren invullen met de vraag waar alle informatie eigenlijk voor nodig is. Het grootste obstakel van vele internetgebruikers. Voor conversie optimalisatie is het belangrijk om het ‘uitchecken’ zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Minimale informatie invullen in een logische volgorde zorgt ervoor dat het proces snel en soepel verloopt. Door weinig obstakels is de kans op conversie daarom groter. Ons one-page uitcheck proces is hier helemaal op ingesteld en daarom ideaal voor bijvoorbeeld webshops!

Ook conversie optimalisatie op uw website?

Wij hebben ervaring met meerdere succesvolle websites en webshops maken. Daarom weten we hoe ook uw conversie zo effectief mogelijk kan worden. Dit doen wij niet alleen met de beste technieken, maar ook met bijvoorbeeld overtuigende teksten. Eerst meten en analyseren we zorgvuldig uw bezoekersstatistieken en stellen wij de knelpunten vast. Dan verhelpen onze webdesigners deze punten direct.
Om uw website zo effectief mogelijk te maken is het raadzaam om aan conversie optimalisatie te doen. Wij verzorgen naast SEO ook graag deze conversie optimalisatie voor uw website!
 

  • Responsive website, website responsive laten maken Responsive website, website responsive.. Een van de belangrijkste ontwikkelingen in 2011, was de komst van responsive websites, ook wel responsive webdesign genoemd. Onderzoek toont echter aan d..
  • Centenveiling legaal! Centenveiling legaal! Een van de meest opkomende websites, is op dit moment het centenveiling (ook wel puntveiling genoemd) concept. Steeds vaker krijgen wij van opdrachtgever..
Persoonlijk advies? Bel: 030 760 30 30
Top