24
jul
2014

Google Pigeon update

Google heeft op 24 juli 2014 de Pigeon update uitgevoerd. Google had als doel om lokale vindbaarheid te verbeteren. Google update 'Pigeon' is er op gericht om de locatie van de bezoeker beter te gaan linken aan de omgeving.

Google heeft daarbij gezocht naar de relevantste overeenkomsten. Wanneer er op Google naar een restaurant gezocht wordt in de omgeving ,hoort u de dichtstbijzijnde mogelijkheden te zien te krijgen die het meest overeenkomen met de door u ingevulde zoekopdracht.

Waar heeft Google naar gekeken?

Lokale zoekresultaten

Google heeft vooral gekeken naar locatie en afstand bij het rangschikken van de resultaten. Ook heeft Google gelet op de bekendheid van uw bedrijf.

Waar u op kunt letten

Een paar tips

  • Uw reviews zijn nu nog belangrijker. Reviews hebben namelijk invloed op de ranking in de zoeklijsten. Hoe beter uw reviews hoe hoger u te vinden zult zijn. Probeer vooral klanten te motiveren om een review voor uw bedrijf te schrijven. Reageer zo nodig ook op deze reviews, dan zien uw klanten dat u feedback op prijs stelt.

  • Houd u openingstijden up-to-date.

  • U kunt letten op uw bekendheid. Google hecht veel waarde aan bekende plekken waar veel mensen vertrouwd mee zijn. U kunt meer bekendheid genereren door: links te gebruiken, artikelen online te plaatsen of door vindbaar te zijn in adres en telefoonboeken.

    1. Website laten maken
    2. Over ons
    3. Nieuws
    4. SEO
    5. Google Pigeon update
    Persoonlijk advies? Bel: 030 760 30 30
    Top