23
feb
2012

Google Panda update

Wat houdt de Panda update in?

De Google Panda update is in februari 2011 door Google gelanceerd. Deze update werd door Google gelanceerd om de zoekresultaten te verbeteren. De Panda update filtert kwalitatief slechte websites uit de Google zoekresultaten. Hierdoor scoren websites met een minder goede kwaliteit content slechter in de zoekmachines. Websites die een goede kwaliteit content hebben , zullen beloond worden door Google met een hogere positie.

Waar kunt u op letten?

Een aantal tips

Google straft vooral websites die niet zoekmachinevriendelijk zijn. Om uw website zoekmachinevriendelijke te maken kunt u het volgende doen:

  • Het is belangrijk om uw content naar uw lezers interesses aan te passen. Gebruik daarbij niet teveel zoekwoorden.

  • Zorg dat uw geschreven teksten relevant zijn voor uw website.

  • Verwijder pagina's met dubbele content.

  • Kopieer geen content van andere websites.

  • Zorg dat uw content niet al te kort is.

Social media

Gebruik van social media

Het gebruik van Social media wordt tegenwoordig steeds belangrijker ook voor de SEO. Stel dat u content wilt delen kunt u dit doen via social media kanalen. Denk hierbij aan Facebook, Twitter, LinkedIn. Hoe meer uw content hierbij gedeeld wordt , hoe hoger uw positie.

Linkverwijzingen naar uw website zijn hierbij ook belangrijk. Social media links worden als hoogwaardige kwaliteit links gezien. Hoe meer externe links naar uw website hoe beter uw positie.

Ook positieve reviews zijn zeer belangrijk. Onafhankelijke review-websites hebben invloed op de betrouwbaarheid van uw website. U kunt bij onafhankelijk review-websites uw website laten reviewen om een betere betrouwbaarheid te creëren.

    1. Website laten maken
    2. Over ons
    3. Nieuws
    4. SEO
    5. Google Panda update
    Persoonlijk advies? 030 760 30 30
    Top